< חזור למבזקים

מחקר: קנאביס מסייע להירדמות אך לא משפר את השינה

מחקר שינה ישראלי חדש שנערך על ידי צוות מבית הספר לרפואה ציבורית בחיפה, הראה ממצאים לפיהם צריכת קנאביס לפני השינה מסייעת להירדמות, אך ההשפעה שלה אינה מונעת התעוררות לאחר ההירדמות או חוסר יציבות באיכות ועוצמת השינה – פרמטרים לפיהם נמדדת השפעה חיובית או שלילית של חומר הנצרך על השינה.

במהלך המחקר נבדקו 54 צרכני קנאביס, המוגדרים כולם בתור צרכנים "קבועים" שהצריכה שלהם מתבצעת על בסיס יומי או שבועי קבוע, אשר מילאו שאלון אלקטרוני בעזרת מכשיר הפלאפון שלהם לאחר ההצטרפות למחקר. בין היתר נשאלו הנבדקים כמה שעות ישנו בלילה, כמה זמן לקח להם להירדם, כמה פעמים הם התעוררו במהלך הלילה והאם הם צרכו קנאביס לפני השינה.

ממצאי המחקר מראים כי בעוד הקנאביס עוזר בממוצע לקיצור זמן ההירדמות ושיפור השקיעה המהירה בשינה, לא נמצאה עדות לכך שהוא משפר את איכות השינה ומונע התעוררות, גם כשזו היא גורם מוכר בקרב הנבדק. כלומר, קנאביס עשוי לעזור להירדם, אבל לא לישון טוב יותר.

"שימוש בקנאביס הוא ככל הנראה גורם בעל אפקט השינה, אך המחקר שנערך עד כה בנושא היה מוגבל מאד. באופן תיאורטי, זה אפשרי שקנאביס ישרה השפעה חיובית ושלילית במקביל על השינה", נכתב בסיכום ממצאי החוקרים, לאחר שנמצא ששינה תחת השפעת קנאביס אינה טובה יותר לפי מדדים עקביים.